Declarații fiscale:
- Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe clădirile rezidențiale/ nerezidențiale/cu destinație mixtă aflate în proprietatea persoanelor juridice, Model 2016 ITL 002 – dacă se declară 1 clădire;
- Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe clădirile rezidențiale/ nerezidențiale/cu destinație mixtă aflate în proprietatea persoanelor juridice, Model 2016 ITL 002 – MULTIPLU – 2 exemplare originale) – dacă se declară mai multe clădiri;
- Declarație administrator, în cazul clădirilor utilizate în scop rezidențial, (original), cunoscând prevederile legii penale privind falsul în înscrisuri, ce va cuprinde mențiunile de îndeplinit CUMULATIV, așa cum sunt prevăzute la punctul 6, Titlul IX din Hotărârea Guvernului nr. 1/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare, însoțită de documente justificative, din care să reiasă destinația clădirii, respectiv: contractele de închiriere, contractele de comodat sau orice alte documente relevante, (fotocopie);
Acte de identificare:
- Copie Certificat Unic de Înregistrare / Certificat de înregistrare fiscală
- Copie act de identitate reprezentant legal
Acte de reprezentare:
- Imputernicire/procură în original sau copie legalizată;
- Actul de identitate al împuternicitului.
Documente justificative, după caz:
- Actul de dobândire al clădiri, după caz:
- Contract de vânzare – cumpărare (fotocopie),
- Contract de schimb, (fotocopie),
- Act de donație, (fotocopie),
- Act de dare în plată, (fotocopie),
- Act de adjudecare, (fotocopie),
- Hotărâre Judecatorească, ramasă definitivă și irevocabilă/definitivă și executorie, (fotocopie).
- În cazul clădirii preluată în concesiune/închiriere/administrare/folosință, proprietate publică sau privată a statului, ori a unităților administrativ-teritoriale:
- Înscrisul privind concesiunea/închirierea/administrarea/folosința, (fotocopie)
- Adeverința eliberată de instituția ce deține clădirea, din care să reiasă valoarea clădirii/spațiului din clădire deținut în folosință precum și data reevaluărilor aferente clădirii ce face obiectul declarării, pentru întreaga perioadă de derulare a contractului/contractelor de închiriere/concesionare (fotocopie);
- Procesul verbal de predare primire sau orice alt document similar acestuia, (fotocopie)
- În cazul fuziunilor/divizărilor:
- Proiectul de fuziune/divizare, (fotocopie),
- Hotărârea Adunării Generale ori a Consiliului de administrație, respectiv directoratului, prin care se aprobă operațiunea, înscrisuri întocmite pentru fiecare societate în parte, (fotocopie),
- Protocolul de predare-primire al bunurilor, cu individualizarea acestora, atunci cand în cuprinsul proiectului de fuziune nu sunt menționate datele de identificare – (fotocopie),
- Încheierea pronunțată în ședință publică, prin care se dispune înregistrarea în Registrul Comerțului a mențiunilor cu privire la modificările sus menționate, (fotocopie),
- Certificatul de înregistrare mențiuni, (fotocopie),
- Certificatul de radiere – dacă o entitate este radiată, după caz – înscrisuri depuse/eliberate la/de către Oficiul Național al Registrului Comerțului, privitor la fuziune/divizare (fotocopie);
- În cazul clădirilor nou construite:
- Autorizația și/sau Autorizațiile de construire, după caz, (fotocopie),
- Anunțul de începere a lucrărilor autorizate la autoritatea administrației publice locale emitente a autorizației și la Inspectoratul de Stat în Construcții - Formularul F.14 (fotocopie);
- Comunicarea privind încheierea execuției lucrărilor – Formularul F.16, transmis Inspectoratului de Stat în Construcții al jud. Caraș-Severin, păstrat în cartea tehnică a construcției, (fotocopie),
- Procesul verbal de recepție la terminarea lucrărilor, pentru cladirile executate integral înainte de expirarea termenului de executare prevazut în autorizatia de construire, dar nu mai târziu de 15 zile de la data terminării efective a lucrărilor, (fotocopie),
- Declarația privind valoarea reală a lucrărilor executate în baza autorizațiilor de construire în cazul persoanelor fizice și persoanelor juridice, (fotocopie),
- Memoriu tehnic de arhitectura;
- Declarație pe propria răspundere, cunoscând prevederile legii penale privind falsul în înscrisuri, din care să reiasă data la care lucrările au fost terminate (pentru cladirile executate integral înainte de expirarea termenului de executare prevazut în autorizatia de construire, dar nu mai târziu de 15 zile de la data terminării efective a lucrărilor, pentru clădirile executate integral la termenul prevăzut în autorizația de construire, cu obligativitatea întocmirii procesului-verbal de recepție în termenul prevăzut de lege, cât si pentru pentru clădirile ale căror lucrări de construcții nu au fost finalizate la termenul prevăzut în autorizația de construire și pentru care nu s-a solicitat prelungirea valabilității autorizației, în condițiile legii, la data expirării acestui termen și numai pentru suprafața construită desfășurată care are elementele structurale de bază ale unei clădiri, în speță pereți și acoperiș, cu obligativitatea întocmirii procesului-verbal de recepție în termenul prevăzut de lege, (original),
- Orice alt înscris considerat relevant pentru soluționarea dosarului fiscal;
- Balanța de verificare aferentă lunii înregistrării în evidența contabilă a valorii clădirii, însoțită de fișa contului corespunzător (fotocopie 1 exemplar);
- Fișa analitică a contului 231 – imobilizari în curs (cu subtotal la fiecare sfarsit de exercițiu financiar) (fotocopie 1 exemplar);
- Bilanț contabil, aferent exercițiilor financiare precedente, înregistrat la A.N.A.F., în situația în care clădirea a fost dobândită și nedeclarată în ultimii cinci ani fiscali precedenți anului în curs (fotocopie 1 exemplar);