Declaratie fiscala pentru stabilirea impozitului pe teren (Persoane Juridice)

Atenție !!!

Bunurile dobândite/înstrăinate precum si orice modificare a masei impozabile, alta decât evaluarea, se declară în termen de 30 de zile!

Termenul de soluționare este de maxim 30 de zile de la data depunerii complete a documentelor!

Avand în vedere particularitatea anumitor dosare fiscale, în situația în care doriți informații suplimentare, vă adresăm rugămintea de a contacta compartimentele de specialitate, din cadrul instituției noastre!

Forma autentică este obligatorie atunci cand un imobil (cladire și/sau teren) face obiectul transferului proprietății!!!


Declarații fiscale:

- Declarație fiscală pentru stabilirea impozitului/taxei pe teren în cazul persoanelor juridice,  Model 2016 ITL 004

Acte de identificare:

-  Copie Certificat Unic de Înregistrare / Certificat de înregistrare fiscală

- Copie act de identitate reprezentant legal

Acte de reprezentare:

-  Imputernicire/procură în original sau copie legalizată;

- Actul de identitate al împuternicitului.

Documente justificative, după caz:

- Actul de dobândire al terenului, după caz:

  • Contract de vânzare – cumpărare (fotocopie),
  • Contract de schimb, (fotocopie),
  • Act de donație, (fotocopie),
  • Act de dare în plată, (fotocopie),
  • Act de adjudecare, (fotocopie), 
  • Hotărâre Judecatorească, ramasă definitivă și irevocabilă/definitivă și executorie, (fotocopie).

- În cazul terenurilor preluate în concesiune/închiriere/administrare/folosință, proprietate publică sau privată a statului, ori a unităților administrativ-teritoriale:

  • Înscrisul privind concesiunea/închirierea/administrarea/folosința, (fotocopie)
  • Procesul verbal de predare primire sau orice alt document similar acestuia, (fotocopie)

- În cazul fuziunilor/divizărilor:

  • Proiectul de fuziune/divizare, (fotocopie),
  • Hotărârea Adunării Generale ori a Consiliului de administrație, respectiv directoratului, prin care se aprobă operațiunea, înscrisuri întocmite pentru fiecare societate în parte, (fotocopie),
  • Protocolul de predare-primire al bunurilor, cu individualizarea acestora, atunci cand în cuprinsul proiectului de fuziune nu sunt menționate datele de identificare – (fotocopie),
  • Încheierea pronunțată în ședință publică, prin care se dispune înregistrarea în Registrul Comerțului a mențiunilor cu privire la modificările sus menționate, (fotocopie),
  • Certificatul de înregistrare mențiuni, (fotocopie),
  • Certificatul de radiere – dacă o entitate este radiată, după caz – înscrisuri depuse/eliberate la/de către Oficiul Național al Registrului Comerțului, privitor la fuziune/divizare (fotocopie);

- Orice alt înscris considerat relevant pentru soluționarea dosarului fiscal:

  • Datele rezultate din lucrările de cadastru, înregistrate la oficiile de cadastru și publicitate imobiliară pentru asigurarea opozabilității față de terți a drepturilor reale imobiliare, (fotocopie 1 exemplar);
  • Adeverință, eliberată de Primăria mun. Reșița – Registrul Agricol, referitoare la categoria de folosință a terenului, pentru orice altă categorie de teren decat cea de „terenuri cu construcții” (fotocopie);
  • Dovada înregistrării în statut, ca obiect de activitate agricultura și dovada înregistrării în evidenta contabila, pentru anul fiscal respectiv, a veniturilor si cheltuielilor din desfasurarea obiectului de activitate prevăzut, STRICT pentru terenul amplasat în intravilan, înregistrat în registrul agricol la alta categorie de folosința decât cea de terenuri cu constructii;